Qualcomm kemungkinan melarang jualan iPhone 8 dan iPhone X di AS

4:33 AM

Qualcomm, dalam pergerakan yang paling baru dalam perdebatan yang sah terhadap Apple, kelihatan memboikot tawaran model iPhone tertentu, termasuk iPhone X, dari AT & T dan T-Mobile.
Qualcomm mendokumentasikan tiga tuntutan pencerobohan paten baru terhadap Apple, menegaskan bahawa pencipta iPhone telah merosakkan 16 lagi lesen yang dipegang oleh Qualcomm. Lesen ini meliputi pendahuluan termasuk konglomerasi pembawa, pentadbiran kawalan, dan garis besar ingatan, sebagai tambahan kepada perkara lain.

Persoalan sah Apple dengan Qualcomm ke atas ansuran keunggulan iPhone baru saja menendang skor. Seperti yang ditunjukkan oleh laporan daripada Bloomberg, Qualcomm berhasrat mendokumenkan pergerakan yang meminta Suruhanjaya Perdagangan Antarabangsa (ITC) untuk memastikan Apple membawa iPhone ke Amerika Syarikat. Walaupun bukan nama yang mudah dikenali, ITC adalah pegawai kerajaan yang bertanggungjawab menjamin latihan pertukaran yang wajar dan, oleh itu, ia memegang keupayaan untuk memboikot sepenuhnya import barangan tertentu.

Saham Apple pada awalnya menyerah beberapa kali naik dari sebelumnya pada hari Jumaat sebelum memulihkan, sementara saham Qualcomm terus menimbulkan kemalangan kecil. Saman itu bergantung kepada tiga paten asas yang tidak standard, meliputi pentadbiran kuasa dan inovasi skrin sentuhan yang disebut Force Touch yang Apple menggunakan sebagai sebahagian daripada iPhone semasa.

Qualcomm mengatakan bahawa mereka adalah 'beberapa kes banyak kemajuan Qualcomm yang digunakan oleh Apple untuk meningkatkan alat dan peningkatan manfaatnya.'

Berkenaan dengan asas perdebatan itu, Apple mengekalkan permintaan mutu Qualcomm yang melampaui batas. Walaupun Apple mengamanahkan ansuran kedaulatannya berhutang Qualcomm sepatutnya sepenuhnya memandangkan anggaran inovasi yang diberikan, Qualcomm telah membina kadar keunggulannya berkenaan dengan kos penawaran umum iPhone itu sendiri.

Tidak dinafikan bahawa inovasi Qualcomm termasuk sekeping iPhone yang tidak boleh diketepikan, namun Apple tidak lama dahulu menegaskan bahawa Qualcomm perlu mengenakan "Apple tidak kurang daripada lima kali ganda secara ansuran daripada pelbagai pelesen paten sel yang kami persetujuan dengan bergabung." , Apple mula menahan ke atas $ 1 bilion dalam bentuk ansuran kedaulatan kepada Qualcomm, satu langkah yang menyebabkan Qualcomm mencatatkan pengiraan terhadap Apple hanya setengah bulan lalu.

Seperti yang ditunjukkan oleh CNET, Apple tidak memberi komen mengenai langkah terbaru Qualcomm. Organisasi itu hanya merujuk kepada dokumentasi semasa di mana Apple menegaskan bahawa iPhone adalah sebab pembeli menjadi tanpa harapan dengan telefon bimbit dalam apa jua keadaan.

Sudah cukup mengejutkan, Tim Cook cenderung meludahi undang-undang organisasi itu dengan Qualcomm di tengah-tengah panggilan telefon pendapatan Apple pada Selasa lepas. Apabila ditanya sama ada Apple ditekankan mengenai kemungkinan Qualcomm menahan segmen iPhone atau mencari arahan terhadap iPhone, Tim Cook bertindak balas.

Pengesahan itu adalah satu persoalan yang lebih luas di kalangan Apple dan Qualcomm, yang membekalkan inovasi cip modem yang memberi peluang kepada iPhone untuk bersentuhan dengan sistem maklumat sel, atas gagasan tindakan Qualcomm untuk menyambung tawaran kerepek dan lesen paten, yang telah diperiksa oleh pengawal di Korea Selatan, Amerika Syarikat dan beberapa negara yang berbeza.

You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

About

Go One Info adalah platform untuk geeks teknologi yang benar-benar menjadi teknologi, android, iPhone dan barangan internet dan lain-lain. Anda boleh mendapatkan bagaimana tutorial, 10 senarai teratas, Trik Hacking, Trik Facebook dan Android. Kami boleh mempunyai barangan yang lebih keren yang anda suka. Anda boleh melayari laman web kami dan mendapatkan barangan anda Jika anda menghadapi apa-apa masalah dengan artikel kami, sila tinggalkan komen di bawah.