Kalimat 27 Tahun untuk Hacker Rusia, Penjara 14 Tahun

4:26 AM

Seorang peniaga siber jenayah Rusia yang mengatakan pihaknya membantu para pengatur cara mendapatkan curang akses ke banyak nombor kad caj dan mengambil sejumlah besar dolar dikecam untuk minggu semasa di Atlanta untuk dimasukkan ke dalam penjara 14 tahun - satu hukuman yang akan disampaikan sepanjang masa dengan jangka 27 tahun dia berada di sana.
Roman Seleznev, 33, terdiri daripada pengaturcara untuk menembusi sebuah organisasi yang berpangkalan di Atlanta yang menyediakan pertukaran kad kredit dan cek untuk asas belanjawan, kata pejabat peguam A.S. pada hari Jumaat dalam laporan berita. Mereka mendapat 45.5 juta nombor plastik dan menggunakan sebahagiannya untuk menarik balik $ 9.4 juta dari 2,100 ATM dalam 280 komuniti bandar di seluruh dunia dalam masa kurang dari 12 jam pada bulan November 2008, kata pendakwa.

Setakat ini memberikan masa untuk hukuman mati di mahkamah kerajaan, programmer Rusia Rom Seleznev dikecam 14 tahun penjara tambahan selepas mengakui September lalu untuk penangkapan dan pemerasan bank.

Menurut pernyataan rasmi Jabatan Kehakiman, Seleznev, 33, akan berkhidmat dua serentak selama 168 bulan untuk satu termasuk kerjasama yang dilakukan, berdasarkan suatu tuntutan yang dikembalikan di Daerah Nevada, dan satu pemeriksaan tipu muslihat untuk memberi bank misrepresentation seperti pendakwaan yang dikembalikan di Daerah Utara Georgia. Kedua-dua istilah ini juga akan dijalankan secara serentak dengan hukuman penjara 27 tahun yang lalu kerana menyebabkan lebih daripada $ 169 juta dalam kemalangan menggunakan tujuan menawarkan malware.

Pejabat A.S. A mengatakan dalam pelepasan berita pada hari Jumaat bahawa Roman Seleznev yang berusia 33 tahun dikutuk untuk bahagiannya dalam $ 50 juta cincin perasasan digital dan untuk memalsukan bank $ 9 juta melalui rencana penggodaman.

Pendakwa mengatakan Hakim Kawasan A.S., Steve C. Jones mengutuk Seleznev atas tuduhan membantah keluar dari Nevada dan pembauran untuk memberi caj pemerasan bank di Georgia. Dia mengaku pada bulan September. Jones memberinya 14 tahun pada setiap pemeriksaan. Ayat-ayat tersebut hendaklah disampaikan dalam masa yang sama.

Mereka juga akan disampaikan dalam masa sama sebagai hukuman 27 tahun yang Seleznev mendapat di Washington negeri berikutan sabitan di sana setahun yang lalu. Penjenayah siber menggunakan monikers untuk bekerja secara tanpa nama di laman sesawang, bahagian web yang dicapai menggunakan pengaturcaraan yang luar biasa. Seleznev dikenali sebagai Track2, Bulba, dan Ncux, kata pendakwa.

Di Nevada, Seleznev dituduh mengambil bahagian dalam cincin cybercrime universal Carden.su, yang menawarkan individunya mencuri maklumat Visa dan individu lain yang membezakan melalui laman berkomputer, menanggung kos, dalam apa jua kejadian, $ 50.98 juta dalam kemalangan.

Di Georgia, Seleznev - dikenali sebagai Track2, Bulba, dan Ncux - didakwa bertindak sebagai "kasir" bagi pengaturcara yang pada tahun 2008 telah menawar rangka organisasi Atlanta yang mengendalikan pertukaran kad kredit dan platinum untuk bank. Hack ini membawa kira-kira 45.5 juta nombor kad cek yang digunakan untuk menarik lebih daripada $ 9.4 juta daripada 2,100 ATM di seluruh dunia.

You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

About

Go One Info adalah platform untuk geeks teknologi yang benar-benar menjadi teknologi, android, iPhone dan barangan internet dan lain-lain. Anda boleh mendapatkan bagaimana tutorial, 10 senarai teratas, Trik Hacking, Trik Facebook dan Android. Kami boleh mempunyai barangan yang lebih keren yang anda suka. Anda boleh melayari laman web kami dan mendapatkan barangan anda Jika anda menghadapi apa-apa masalah dengan artikel kami, sila tinggalkan komen di bawah.