Google untuk Mengadili tuntutan UK untuk mengintip pengguna iPhone

4:31 AM

Google didakwa kerana kepentingan sebilangan besar Briton berhubung pemecahan perlindungan selepas ia mendapat rekaan pereka mereka pada iPhone. Organisasi ini baru didenda lebih daripada $ 40 juta di Amerika Syarikat atas kemarahan yang termasuk sejumlah besar individu di seluruh dunia.
Pada masa ini, ketua pembeli terdahulu, Richard Lloyd, sedang mencari bayaran sehingga 5.4m Briton yang perlindungannya diserang.

Google akan berhadapan dengan saman aktiviti kelas di UK baru-baru ini, namun untuk kesalahan yang akan berlaku pada 2011 dan 2012. Google didapati mengelakkan keselamatan Safari iPhone untuk mengumpulkan maklumat daripada lebih daripada 5 juta individu. Pada masa itu, Google menyelesaikan masalah itu, bagaimanapun, ia akan muncul yang menyebabkan masalah di jalan raya untuk itu.

Dari Jun 2011 hingga Februari 2012, Google mengumpulkan maklumat individu dari iPhone selepas memintas tetapan perlindungan program Safari Apple. Facebook dan sistem pengimbasan internet yang lain juga telah ditemui dengan tidak wajar menyusun tetapan program pada masa itu.

Google berkata pada masa-masa itu bahawa latihan itu dikekang ke push Google+nya, pentadbiran Google merancang untuk menandingi Facebook satu hari nanti. Walau apa pun, saman tindakan kelas baru mengenakan caj bahawa Google menggunakan maklumat tersebut untuk memberi tumpuan kepada promosi.

Google telah mendapat dengan tangannya dalam merobohkan sekali lagi, namun sebelum anda melancarkan bola, anda harus mengetahui kemarahan yang berkaitan dengan perlindungan ini bukanlah perkara baru. Seminggu yang lalu, kami mendedahkan Google mengaku untuk mengikuti kawasan pelanggan Android dari penglihatan. Hari ini, pengakuan bahawa Google dengan sengaja mengikuti sejumlah besar pelanggan iPhone dan menyalahgunakan perlindungan mereka telah muncul.

Seperti yang ditunjukkan oleh perang salib Google You Owe Us, Google menetapkan perlakuan pada program web iPhone dari Jun 2011 hingga Februari 2012 dan mengeksploitasi jurang dalam Safari yang memberi mereka kuasa untuk mengumpulkan maklumat pelanggan. Pada masa ini, organisasi itu didakwa atas tuntutan di UK dan boleh dipaksa membayar 5.4 juta pelanggan iPhone British.

Nampaknya telah memanfaatkan maklumat ini untuk diperdagangkan dengan menghantar fokus kepada publisiti kepada individu yang menggunakan alat Apple mereka untuk sampai ke laman web melalui indeks web Google. Pada tahun 2015, Mahkamah Rayuan Britain memutuskan bahawa pelanggan mempunyai keistimewaan untuk mendakwa Google di negara ini dengan pengecualian berlebihan tetapan perlindungan melalui apa yang dikenali sebagai 'Safari Workaround'.

Goliath berteknologi AS dengan demikian menyelesaikan aktiviti sah yang dibawa oleh perhimpunan kecil pembeli UK sebelum ia dibicarakan. The Safari Workaround, seperti yang diketahui umum, membolehkan Google untuk menghindari pengasingan keselamatan lalai dan memperkenalkan perlakuan pada iPhone pembeli tanpa persetujuan.

Setahun yang lalu, Mahkamah Rayuan UK memutuskan bahawa pembeli mempunyai keistimewaan untuk menyaman Google atas penyalahgunaan tetapan perlindungan. Kes yang sah adalah seperti aktiviti kelas di Amerika, walau bagaimanapun, bayar akan dihadkan kepada andaian yang mengenal pasti dengan kerosakan yang disebabkan dan - sama sekali tidak seperti di Amerika Syarikat - tidak ada lanjutan untuk kemudaratan tambahan pembetulan.

You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

About

Go One Info adalah platform untuk geeks teknologi yang benar-benar menjadi teknologi, android, iPhone dan barangan internet dan lain-lain. Anda boleh mendapatkan bagaimana tutorial, 10 senarai teratas, Trik Hacking, Trik Facebook dan Android. Kami boleh mempunyai barangan yang lebih keren yang anda suka. Anda boleh melayari laman web kami dan mendapatkan barangan anda Jika anda menghadapi apa-apa masalah dengan artikel kami, sila tinggalkan komen di bawah.