Robot Akan Mengganti 800 Juta Pekerja menjelang 2030

3:54 AM

Dalam pemeriksaan lain yang idealistis mengenai mekanisasi tetapi masih dalam penilaiannya ke atas ujian itu, McKinsey berkata pengantaraan kerajaan yang besar akan dikehendaki memegang pesanan sosial bersama-sama terhadap serangan gangguan kerja sepanjang 13 tahun berikutnya. Sehingga 800 juta individu termasuk 33% daripada kerja-kerja mengekang di A.S. apa lagi, Jerman akan dijadikan penganggur menjelang 2030, kata peperiksaan itu.
Ekonomi kebanyakan negara akan, pada akhirnya, menggantikan pekerjaan yang hilang, siasatan itu berkata, namun sejumlah besar penganggur memerlukan bantuan yang mengagumkan untuk bergerak ke kerja baru, dan membayar kadar boleh terus menerus. "Ia adalah ukuran Pelan Marshall daripada aku janji itu," kata Michael Chui, pencipta utama laporan McKinsey, memberitahu Axios.

Automasi Untuk Ganti Pekerja Manusia

Dalam jangka masa lapan bulan, Institut Penyelidikan McKinsey Global, organisasi penyelidikan syarikat mendapati bahawa separuh daripada mereka yang dilemparkan keluar dari kerja-375 juta individu, yang mengandungi 14% daripada pekerjaan di seluruh dunia - harus mencari pekerjaan baru sejak lama mereka akan sama ada tidak lagi wujud atau memerlukan buruh yang jauh lebih sedikit. Orang Cina akan mempunyai yang paling mengagumkan seperti nombor-100 juta individu yang berkembang pekerjaan, atau 12% daripada kerja 2030 negara.

Kertas kerja semasa yang ditulis oleh penganalisis kewangan dari Northwestern, Stanford dan College de France menyiasat apa yang mungkin berlaku kepada pembangunan monetari jika otak buatan manusia mula menghasilkan idea yang unik. Peningkatan pantas dalam kadar kemajuan - dan dalam pemikiran baru - telah mendorong beberapa untuk berteori mengenai hipergrous monetari dan secara konsisten mengembangkan peningkatan KDNK.

Walau bagaimanapun, untuk membantu perkembangan masa depan dengan pengkomputeran yang diperluaskan, organisasi dan penggubal dasar akan "perlu bertindak" untuk memastikan individu digunakan, mencadangkan McKinsey meneroka. McKinsey mengambil perhatian bahawa pentadbiran perlu mewujudkan dan memberi latihan semula guna tenaga yang lebih luas untuk membantu pakar yang hilang dan juga memberikan tambahan gaji liberal.

Tidak kira sama ada kemajuan kepada masyarakat yang lebih robotik dengan mudah hanya terletak "pada keputusan yang kami buat," kata Chui. Sebagai contoh, upah boleh diburukkan lagi atau bergerak ke hadapan. Chui menetapkan "minat yang lebih besar dalam rangka kerja itu, dan pakar itu dibayar gaji tengah."

Cuba jangan berusaha untuk menyederhanakan peluncuran AI dan robotisasi, laporan itu mendorong, tetapi lebih cepat memantapkannya, memandangkan suatu kebodohan "akan menyangkal komitmen yang dibuat oleh kemajuan ini kepada dinamisme perniagaan dan pembangunan kewangan."

Penjelajahan itu merujuk kepada Pergerakan Sekolah Menengah A.S. pada giliran abad yang paling baru dan Rang Undang-Undang GI sebagai kes utama bagaimana negara-negara yang dicipta dapat menyesuaikan diri dengan kesan bermasalah dari perubahan ekonomi.

"Dalam beberapa dekad kemudian, anggaran kerja ini mungkin dikurangkan sekiranya kita mencapai keadaan di mana mesin boleh melakukan tawaran yang luas dalam kerja," kata laporan itu. "Bagi buruh di seluruh dunia, pencipta strategi, dan perintis perniagaan - dan bukan hanya penyelidik sosial yang menghabiskan banyak masa dalam model kewangan yang ideal - yang sepatutnya memberi berhenti untuk berfikir, dan menjadi cita untuk aktiviti."

You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

About

Go One Info adalah platform untuk geeks teknologi yang benar-benar menjadi teknologi, android, iPhone dan barangan internet dan lain-lain. Anda boleh mendapatkan bagaimana tutorial, 10 senarai teratas, Trik Hacking, Trik Facebook dan Android. Kami boleh mempunyai barangan yang lebih keren yang anda suka. Anda boleh melayari laman web kami dan mendapatkan barangan anda Jika anda menghadapi apa-apa masalah dengan artikel kami, sila tinggalkan komen di bawah.