Apple melancarkan kemas kini keselamatan untuk memperbaiki pepijat log masuk dalam mac OS

4:05 AM

Apple pada hari Rabu melepaskan keselamatan semula asas untuk menyelesaikan ketidakmampuan keselamatan kritikal yang ditemui pada masa lalu. Sesetengah klien Mac mendapati bahawa rangka kerja log masuk macOS boleh dielakkan dengan menggunakan klien yang mengejutkan dan gabungan kata rahsia yang akan memberikan anda akses kepada bahan mana-mana Mac.

Pembaikan tidak rasmi muncul dengan pesat, tetapi Apple dilepaskan semula pantas untuk kerangka kerja High Sierra yang berkaitan dengan pepijat itu. Terkejut, penyegaran semula memecah kegunaan Mac yang pelbagai untuk beberapa pelanggan.
Isu yang terdapat dalam kerangka kerja makro High Sierra macOS untuk tablet dan desktop yang dibebaskan pada bulan September, akan memberi sesiapa sahaja peluang untuk memasuki "root" ketika menimbulkan nama pengguna dan tidak memberikan kata sepatah kata ketika menandatangani pada alat itu. Itu akan membolehkan akses percuma ke rangka rekod untuk Mac, mengungkap arkib peribadi pada PC tertentu itu. Satu pelanggan memperincikan keupayaan untuk mendapatkan PC dengan menggunakan login root dari jauh.

Kejahatan adalah kekecewaan yang tidak biasa dan menghairankan yang memalukan untuk Apple, yang produknya telah diketahui oleh orang yang kurang cenderung kepada peretasan dan pencemaran malware daripada pengaturcaraan Windows dari Microsoft Corp. Penerbitan masa lalu kerangka kerja tidak memberikan kesan dipengaruhi oleh pepijat.

Apple melepaskan semula keselamatan untuk produk itu pada hari Rabu. Betulkan boleh diakses untuk dimuat turun di App Store dan kemudian pada hari itu akan secara semula jadi diperkenalkan pada semua rangka yang menjalankan penyesuaian terbaru (10.13.1) macOS High Sierra.

Perbicaraan ketidaksempurnaan menunjukkan bahawa ia boleh digunakan untuk menyesuaikan tetapan kerangka pelanggan yang kerap memerlukan nama pengguna dan kata laluan yang dipilih. Beberapa tetapan memasukkan perubahan kecenderungan keselamatan utama - seperti memberi kuasa atau melemahkan firewall PC atau penyulitan pemacu kapasiti.

Apple kini telah melepaskan fix untuk refresh ini, jadi anda harus melaksanakannya dengan serta-merta. Untuk melakukan ini buka Mac App Store dan ketik 'Kemas Kini'. Pilih keselamatan semula (2017-001) pada ketika itu klik 'Refresh'. Anda juga perlu mengambil selepas cara yang direkodkan di bawah untuk memastikan anda mempunyai akaun root dengan kata rahsia yang telah anda tetapkan. Apple juga meminta maaf kerana slip keselamatan oleh. Ungkapan penyesalan, sesuatu yang Apple tidak membuat kecenderungan untuk melakukan, sebagai tambahan kepada kelajuan penetapan itu, menunjukkan betapa tulusnya ketidaksempurnaan keselamatan itu.

You Might Also Like

0 comments

SUBSCRIBE NEWSLETTER

Get an email of every new post! We'll never share your address.

About

Go One Info adalah platform untuk geeks teknologi yang benar-benar menjadi teknologi, android, iPhone dan barangan internet dan lain-lain. Anda boleh mendapatkan bagaimana tutorial, 10 senarai teratas, Trik Hacking, Trik Facebook dan Android. Kami boleh mempunyai barangan yang lebih keren yang anda suka. Anda boleh melayari laman web kami dan mendapatkan barangan anda Jika anda menghadapi apa-apa masalah dengan artikel kami, sila tinggalkan komen di bawah.